Obchodné podmienky

1. Základné údaje

Prevádzkovateľ internetového obchodu:
Helia Trade, spol. s ro, IP Pavlova 116,77900 Olomouc
Registrácia: Kraj. súd Ostrava od. C, vl. 18768 zo 17.6.1998
Dodávateľ je platcom DPH.

IČO: 25815164
DIČ: CZ25815164
Číslo účtu pre bezhotovostné platby: Komerční banka: IBAN: CZ69 0100 0000 4325 4352 0247, SWIFT: KOMBCZPPXXX

Mobil: 776 707 504
Email: shop@heliasport.sk

Na emaily prijaté odpovedáme spravidla obratom, najdlhšie však do 48 hodín

2. Objednávka tovaru

Všetky objednávky podané prostredníctvom internetovej predajne www.HELIASPORT.sk sú považované za záväzné. Podaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z procesu objednávania v našom internetovom obchode a kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Po zadaní všetkých kontaktných údajov a vložení požadovaného tovaru do tzv. košíka kupujúci objednávku odošle/potvrdí. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní či v objednávke. Odoslaním objednávky kupujúceho dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Od tohto okamihu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.

Dodávateľ nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých položiek tovaru. Dostupnosť tovaru bude vždy potvrdená na základe dopytu.

Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárom predpísaných údajov a náležitostí.

Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávkovom formulári.

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho, pod podmienkou zaplatenia kúpnej ceny, jeho prevzatím.

Vyplnením registračného formulára, či záväznej objednávky v rámci internetového obchodu www.HELIASPORT.sk, kupujúci dáva predávajúcemu súhlas na zhromažďovanie a archivovanie osobných údajov o kupujúcom ao jeho nákupoch. Všetky údaje získané od kupujúcich užíva predávajúci výlučne pre vnútornú potrebu a tieto ďalej neposkytuje tretím osobám či subjektom s výnimkou verejného dopravcu tovaru, ktorému sú osobné údaje kupujúcich poskytované v minimálnom rozsahu, ktorý je potrebný na doručenie tovaru kupujúcemu.

Zrušenie objednávky
Zákazník (spotrebiteľ) aj dodávateľ (predávajúci/podnikateľ) môžu bez udania dôvodu zrušiť objednávku/odstúpiť od zmluvy až do potvrdenia objednávky dodávateľom. Pokiaľ zruší objednávku dodávateľ, spravidla uvedie dôvod, prečo nie je možné objednávku potvrdiť. Okolnosti ktoré toto zapríčinia však môžu byť vzniknuté iba nezávisle na vôli predávajúceho (napr. Výrobok sa už nevyrába)

Zrušenie objednávky je možné len po predchádzajúcej dohode dodávateľa a zákazníka, a za podmienok, ktoré si navzájom dojednajú.

3. Dodacie termíny

Pri tovare skladom je dodací termín do 7 dní od objednania.
Pri ostatných položkách budete o termíne dodania informovaní do 3 pracovných dní od objednania.

4. Platobné a dodacie termíny

Uvedené ceny sú aktuálne a uvedené vrátane DPH.
 

DOPRAVA A PLATBA V RÁMCI SLOVENSKA


Doprava cez ZÁSIELKOVŇU na výdajné miesta alebo na adresu domov
Doručenie prebieha priamo na Vami zvolené výdajné miesto spoločnosti ZÁSILKOVŇA.

  • Cena dopravy pri nákupe tovaru s úhradou platobnou kartou alebo bankovým prevodom do 120 € činí 2,99 €
  • Cena dopravy s dobierkou pri nákupe tovaru do 120 € činí 3,99 €
  • Cena doravy pri nákupe tovaru nad 120 € je ZADARMO

(Na výdajných miestach zásielkovne je možné vyzdvihnúť zásielku s maximálnou hmotnosťou 5 kg a maximálnym rozmerom jednej strany 70 cm, preto takto nie je možné objednať napr. bicykle, lyže a pod.)
 


 

Doprava cez PPL na adresu domov
Doručenie prebieha priamo na Vami zvolenú adresu. Vodič Vás bude kontaktovať pred doručením zásielky na uvedený telefón.

  • Cena dopravy pri nákupe tovaru s úhradou platobnou kartou alebo bankovým prevodom do 120 € činí 3,99 €
  • Cena dopravy s dobierkou pri nákupe tovaru do 120 € činí 4,99 €
  • Cena dopravy pri nákupe tovaru nad 120 € je ZADARMO

Doprava cez PPL na výdajné miesta PARCELSHOPY
Doručenie prebieha priamo na Vami zvolené výdajné miesto spoločnosti PPL – PRACELSHOP.

  • Cena dopravy pri nákupe tovaru s úhradou platobnou kartou alebo bankovým prevodom do 120 € činí 2,99 €
  • Cena dopravy s dobierkou pri nákupe tovaru do 120 € činí 3,99 €
  • Cena doravy pri nákupe tovaru nad 120 € je ZADARMO

(Na parcelshopoch PPL nie je možné vyzdvihovať objemné zásielky nad 5 kg, preto takto nie je možné objednať napr. bicykle, lyže, bežky, palice a pod.)



Nákup bicyklov cez e-shop a zaslanie na adresu zákazníka

Bycikle objednané cez e-shop www.heliasport.cz a zaslané na adresu zákzaníka prídu čiastočne demontované v krabici a vyžadujú odbornú montáž a nastavenie v autorizovanom servise. Túto montáž a nastavenie je možné využiť ZADARMO na ktorejkoľvek predajni HELIA SPORT. V prípade neodbornej manipulácie alebo montáže zákazníkom môže byť následná montáž a nastavenie účtovaná podľa platného cenníka servisných prác danej predajne.

Ku každému bicyklu zakúpenému cez e-shop www.heliasport.cz patrí jedna garačná prehliadka. Prehliadku je možné vykonať v ktorejkoľvek predajni Helia Sport alebo inom autorizovanom servise danej značky. Nárok na garančnú prehliadku zadarmo je iba v predajniach Helia Sport pri splnení nasledujúcich podmienok:

• je vykonaná do 2 mesiacov od doručenia kola zákazníkovi
• na bicykli nie je prejdených viac ako 200 km.
• koleso bolo odborne zostavené a nastavené v predajni Helia Sport alebo inom autorizovanom servise

Ako postupovať pri montáži bicykla dodaného v balíku prepravnou službou.

  • Z vidlice zložíte krytky chrániace pred odrením v mieste vloženia predného bycikle, vyháknete brzdu, vložíte predné koleso, ľahko utiahnete rýchloupinák, zaháknete brzdu, vystredíte predné koleso vo vidlíc a dotiahnete rýchloupinák.
  • Zložíte všetky ochranné papierové a igelitové ochrany, zložíte sedlo a vložíte sedlovú rúrku do rámu, nastavíte sedlovú rúrku na správnu dĺžku vyhovujúcu Vašej výške (MAX po vrúbke na sedlovej rúrke, keď vysuniete rúrku vyššie mohlo by dôjsť k poškodeniu rámu na čo sa nevzťahuje záruka na rám) a utiahnete objímku sedlovej rúrky.
  • Z priloženej krabice vyberiete pedále a namontujte ich na kľučky (treba dávať pozor pri montáži kľučiek, kedy sa musí dať správny pedál na správnu kľučku, aby nedošlo k poškodeniu závitu kľučky, na oboch kľučkách sú rôzne závity, to isté potom na oboch priložených pedáloch. ). Pedále sú označené nápisom R(pravá) a L(ľavá). Pedále sa uťahujú na oboch kľučkách smerom k prednému kolesu, povoľujú sa naopak smerom k zadnému kolesu. Pedále je potrebné riadne dotiahnuť kľúčom, tak aby sa pri jazde nepovolili a nedošlo tak k povoleniu a následnému zničeniu závitu kľučky. Na túto závadu spôsobenú zlou montážou sa nevzťahuje reklamácia!
  • V prípade, že sú otočené riadidlá bycikle je nutné riadidlá porovnať do správnej polohy (kolmo k smeru jazdy) a zľahka dotiahnuť imbusom hlavové zloženie kolesa.
  • Ostatné komponenty na bicykli sú nastavené a utiahnuté. Po tejto montáži by malo byť koleso prevádzkyschopné.
  • Bicykel je potrebné doviesť, prípadne zaslať po 150 až 200km na našu kamennú predajňu k servisnej prehliadke. Garančná prehliadka je zadarmo a bez nej nebudú uznané reklamácie.

V prípade nedodržania týchto podmienok je garančná prehliadka účtovaná podľa platného cenníka danej predajne. Prevedenie garančnej prehliadky je súčasťou záručných podmienok všetkých nami predávaných značiek bicyklov.

4.a Nákup bicyklov cez e-shop a zaslanie na adresu zákazníka

Bycikle objednané cez e-shop www.heliasport.sk a zaslané na adresu zákzaníka prídu čiastočne demontované v krabici a vyžadujú odbornú montáž a nastavenie v autorizovanom servise. Túto montáž a nastavenie je možné využiť ZADARMO na ktorejkoľvek predajni HELIA SPORT. V prípade neodbornej manipulácie alebo montáže zákazníkom môže byť následná montáž a nastavenie účtovaná podľa platného cenníka servisných prác danej predajne.

Ku každému bicyklu zakúpenému cez e-shop www.heliasport.sk patrí jedna garačná prehliadka. Prehliadku je možné vykonať v ktorejkoľvek predajni Helia Sport alebo inom autorizovanom servise danej značky. Nárok na garančnú prehliadku zadarmo je iba v predajniach Helia Sport pri splnení nasledujúcich podmienok:

• je vykonaná do 2 mesiacov od doručenia kola zákazníkovi
• na bicykli nie je prejdených viac ako 200 km.
• koleso bolo odborne zostavené a nastavené v predajni Helia Sport alebo inom autorizovanom servise

Ako postupovať pri montáži bicykla dodaného v balíku prepravnou službou.

  • Z vidlice zložíte krytky chrániace pred odrením v mieste vloženia predného bycikle, vyháknete brzdu, vložíte predné koleso, ľahko utiahnete rýchloupinák, zaháknete brzdu, vystredíte predné koleso vo vidlíc a dotiahnete rýchloupinák.
  • Zložíte všetky ochranné papierové a igelitové ochrany, zložíte sedlo a vložíte sedlovú rúrku do rámu, nastavíte sedlovú rúrku na správnu dĺžku vyhovujúcu Vašej výške (MAX po vrúbke na sedlovej rúrke, keď vysuniete rúrku vyššie mohlo by dôjsť k poškodeniu rámu na čo sa nevzťahuje záruka na rám) a utiahnete objímku sedlovej rúrky.
  • Z priloženej krabice vyberiete pedále a namontujte ich na kľučky (treba dávať pozor pri montáži kľučiek, kedy sa musí dať správny pedál na správnu kľučku, aby nedošlo k poškodeniu závitu kľučky, na oboch kľučkách sú rôzne závity, to isté potom na oboch priložených pedáloch. ). Pedále sú označené nápisom R(pravá) a L(ľavá). Pedále sa uťahujú na oboch kľučkách smerom k prednému kolesu, povoľujú sa naopak smerom k zadnému kolesu. Pedále je potrebné riadne dotiahnuť kľúčom, tak aby sa pri jazde nepovolili a nedošlo tak k povoleniu a následnému zničeniu závitu kľučky. Na túto závadu spôsobenú zlou montážou sa nevzťahuje reklamácia!
  • V prípade, že sú otočené riadidlá bycikle je nutné riadidlá porovnať do správnej polohy (kolmo k smeru jazdy) a zľahka dotiahnuť imbusom hlavové zloženie kolesa.
  • Ostatné komponenty na bicykli sú nastavené a utiahnuté. Po tejto montáži by malo byť koleso prevádzkyschopné.
  • Bicykel je potrebné doviesť, prípadne zaslať po 150 až 200km na našu kamennú predajňu k servisnej prehliadke. Garančná prehliadka je zadarmo a bez nej nebudú uznané reklamácie.

V prípade nedodržania týchto podmienok je garančná prehliadka účtovaná podľa platného cenníka danej predajne. Prevedenie garančnej prehliadky je súčasťou záručných podmienok všetkých nami predávaných značiek bicyklov.

5. Servis

Pri nákupe lyží, bežiek, snowboardov vrátane viazania dodávame viazanie samostatne (nenamontované). Montáž a nastavenie Vám zaistíme na našich predajniach ZADARMO.
V prípade záujmu o montáž viazania pre prípad posielania domov Vám radi vyjdeme v ústrety. Montáž je zadarmo. Ale pri bežkách, kde týmto dôjde k navŕtaniu tzn. že nemožno už použiť bežku pre iného zákazníka, stratíte možnosť na vrátenie peňazí

6. Možnosť vrátenia peňazí - odstúpenie osí zmluvy - zákonné poučenie

Ak nejde o prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru (neplatí v prípade osobného odberu na predajniach, podľa bodu č. 4). Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá podnikateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od neho dostal. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúci zašle na adresu elektronickej pošty predávajúceho alebo písomne ​​priloží k odoslanému tovaru a zašle na adresu predávajúceho. Tovar neposielajte na dobierku, takto nebude prijatý.

V prípade odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší.

V prípade odstúpenia od zmluvy vráti predávajúci spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal. Čiastka bude predávajúcim vrátená buď formou pripísania na účet, ktorý spotrebiteľ uvedie a za podmienky že s touto formou vrátenia súhlasí alebo bude čiastka vrátená rovnakým spôsobom ako pri zaplatení.

Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ tovar vrátený kupujúcim bude poškodený, opotrebovaný či čiastočne spotrebovaný, vzniká predávajúcemu voči kupujúcemu nárok na náhradu škody jemu tým vzniknutý.

Ako vrátiť tovar?

Tovar, ktorý chcete vrátiť alebo vymeniť je možné poslať na adresu E-shopu Helia Sport

Písomné oznámenie o odstúpení kupujúci doručí predávajúcemu spolu s tovarom určenému na vrátenie:

  • adresa na zaslanie tovaru: E-SHOP Helia Sport, I.P. Pavlova 116, 779 00 Olomouc
  • odstupnéo formulár (odstúpenie od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia); kupujúci vloží formulár spolu s faktúrou do zásielky. Odstupný formulár na stiahnutie tu...

Náklady spojené s vrátením tovaru si znáša spotrebiteľ sám.

Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 obč. zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy

a) o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
b) o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle od vôle podnikateľa ak ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) o dodaní alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávislých na vôli podnikateľa,
d) o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,
e) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
f) o oprave alebo údržbe vykonanej na mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného vykonania iných ako vyžiadaných opráv či dodania iných než vyžiadaných náhradných dielov,
g) o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal az hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
h) o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,
i) o dodávke novín, periodík alebo časopisov,
j) o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ podnikateľ tieto plnenia poskytuje v určenom termíne,
k) uzatvárané na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby, alebo
l) o dodaní digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy.

K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz.

7. Ochrana osobných údajov

Dodávateľ zhromažďuje so súhlasom zákazníkov osobné údaje zákazníkov, a to meno, adresu, telefón a emailové spojenie. Tieto údaje slúžia predovšetkým na uľahčenie objednávok zákazníkov v budúcnosti.

Pokiaľ zákazník prejaví svoj súhlas, môže mu dodávateľ oznamovať emailom a telefonicky obchodné oznámenia s novinkami, ponukami, inzerciou a ponúkať účasť v anketách a prieskumoch trhu.

Osobné údaje zákazníkov dodávateľ neodovzdáva žiadnej ďalšej osobe.

Údaje, ktoré dodávateľ o zákazníkovi uchováva a spracováva môže zákazník kedykoľvek zmeniť, a to po prihlásení do "zákazníckej sekcie".

Svoj súhlas s uchovávaním a spracovávaním osobných údajov alebo so zasielaním obchodných oznámení môže zákazník kedykoľvek odvolať, a to tak, že zašle emailovú správu na shop@heliasport.sk alebo túto skutočnosť oznámi dodávateľovi telefonicky.

8. Reklamačný poriadok

Postup pri reklamácii:
Kupujúci má právo uplatniť zodpovednosť za vady do 24 mesiacov od prevzatia tovaru.

Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. V prípade poškodenia zásielky prepravnou službou, ktorú predávajúci výrobky kupujúcemu zasiela, je povinný kupujúci pri prevzatí tovaru spísať reklamačný zápis (ZÁPIS O ŠKODE), kde uvedie presný popis a rozsah konkrétneho poškodenia touto prepravnou službou a následne doručí kópie tohto zápisu predávajúcemu.

Predávajúci potom na základe týchto dokladov vybaví reklamáciu s prepravnou službou a po dohovore s kupujúcim vyrieši vzniknutú situáciu.

Kupujúci je zároveň povinný tovar prezrieť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí. Prevzatím sa rozumie odovzdanie tovaru dopravcom zákazníkovi. Pri zistení rozdielu v množstve alebo druhu tovaru s údajmi na faktúre či dodacom liste je kupujúci povinný podať o tomto stave správu predávajúcemu a to bezodkladne, popr. nasledujúceho pracovného dňa po doručení zásielky.

Ak zistí kupujúci pri prevzatí tovaru vady, musí tieto skutočnosti bez zbytočného odkladu oznámiť predávajúcemu.

Informujte nás telefonicky, e-mailom, alebo písomne. Zaistite preukázanie uzavretia kúpnej zmluvy napr. faktúrou či predajným dokladom.

Reklamačné oznámenie musí obsahovať dátum dodania tovaru, názov výrobku, reklamované množstvo, popis závady a návrh na vybavenie reklamácie. Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.

Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese uvedenej vo faktúre alebo v sekcii kontakt.

V prípade akýchkoľvek iných možných vadách či nedostatkoch vyššie neuvedených, kontaktujte dodávateľa na tel.: 776 707 504

Záručné podmienky

Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanovením § 2095 – § 2117 a 2165 – § 2174 Občianskeho zákonníka). Tieto sú nižšie podrobne špecifikované:

Práva z chybného plnenia

Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. U použitého tovaru možno lehotu na uplatnenie práv z chybného plnenia skrátiť na 12 mesiacov (toto bude vyznačené v predajnom doklade. Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenom k ​​veci alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba , po ktorú možno vec použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť (viď záruka za akosť) Ak požiada o to kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme (ďalej len potvrdenie), v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti v prípade vadného plnenia Predávajúci má povinnosti z vadného plnenia najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z vadného plnenia výrobcu

Právo z vád nemožno uplatniť v týchto prípadoch:

a) pri veci predávanej za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná,
b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním,
c) pri použitej veci na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim, alebo
d) ak to vyplýva z povahy veci.

Predávajúci prehlasuje, že tovar odovzdáva kupujúcemu v súlade s ustanovením § 2161 Občianskeho zákonníka, teda:

  • tovar má vlastnosti, ktoré si kupujúci s predávajúcim dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
  • tovar sa hodí k účelu, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa,
  • tovar je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Ak nemá vec vyššie uvedené vlastnosti, môže kupujúci požadovať aj dodanie novej veci bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady. Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť. Ak neodstúpi kupujúci od zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy spotrebiteľovi spôsobilo značné ťažkosti.

Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil. Ak má vec vadu, z ktorej je predávajúci zaviazaný, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Práva z vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v potvrdení uvedená iná osoba určená na opravu, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližším, uplatní kupujúci právo na opravu u toho, kto je určený na vykonanie opravy. Osoba takto určená na opravu vykoná opravu v lehote dohodnutej medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpe veci. Toto platí aj pre oznámenie vady, na ktorú sa vzťahuje záruka (ďalej viď záruka za akosť).

Vec je vadná, ak nie je dodaná v dohodnutom množstve, akosti a prevedení alebo v akosti a prevedení vhodnom na účel viditeľný zo zmluvy; inak pre účel obvyklý. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci. Za vadu sa považujú aj vady v dokladoch nutných na užívanie veci.

Právo kupujúceho z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má vec pri prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo kupujúceho založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti. Povinnosti predávajúceho zo záruky za kvalitu tým nie sú dotknuté.

Práva kupujúceho z vadného plnenia nie sú dotknuté, ak spôsobilo vadu použitie veci, ktorú kupujúci odovzdal predávajúcemu. To neplatí, ak preukáže predávajúci, že na nevhodnosť odovzdanej veci kupujúceho včas upozornil a kupujúci na jej použití trval, alebo ak preukáže, že nevhodnosť odovzdanej veci ani pri vynaložení dostatočnej starostlivosti nemohol zistiť. Kupujúci nemá práva z chybného plnenia, ak sa jedná o vadu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzavretí zmluvy. To neplatí, ak ho predávajúci uistil výslovne, že vec je bez vád, alebo ak zastrel vadu ľstivo.

Kupujúci vec podľa možnosti prezrie čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach a množstve.

Ak je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo:

a) na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci,
b) na odstránenie vady opravou veci,
c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
d) odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak nezvolí kupujúci svoje právo včas, má práva podľa nasledujúceho odseku.

Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Dokiaľ kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci; voľba nesmie kupujúcemu spôsobiť neprimerané náklady. Ak predávajúci neodstráni vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju dostal. To neplatí:

a) ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci,
b) ak použil kupujúci vec ešte pred objavením vady,
c) ak nespôsobil kupujúci nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo
d) ak predal kupujúci vec ešte pred objavením vady, ak ju spotreboval, alebo ak pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

Ak neoznámil kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy.

Záruka na kvalitu

Zárukou na akosť sa predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť veci. Ak určujú zmluva a vyhlásenie o záruke rôzne záručné doby, platí doba z nich najdlhšia. Ak však strany dojednajú inú záručnú dobu, než aká je vyznačená na obale ako doba použiteľnosti, má prednosť dojednanie strán. Záručná doba plynie od odovzdania veci kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, beží od dôjdenia veci do miesta určenia. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky niekto iný ako predávajúci, beží záručná doba až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť. Kupujúci nemá právo zo záruky, ak spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na veci na kupujúceho vonkajšiu udalosť. To neplatí, ak spôsobil vadu predávajúci.

9. Záverečné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky sú platné pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi dodávateľom a zákazníkom.

Dodávateľ si vyhradzuje právo meniť obchodné podmienky.
Zmenené podmienky vyhlásia vhodným spôsobom na internetových stránkach http://shop.heliasport.sk rovnako ako vo svojich prevádzkach najmenej mesiac pred účinnosťou nových obchodných podmienok. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle Občianskeho zákonníka. V prípade, že by bol spotrebiteľ krátený na svojich právach plynúcich z uzatvárania zmluvy, má právo sa obrátiť na vecne príslušné orgány dozoru (Česká obchodná inšpekcia, živnostenský úrad, Úrad pre ochranu osobných údajov, Finančný úrad a pod.). Prípadné spory medzi predávajúcim a kupujúcim rieši súd.

Nákup bicyklov cez e-shop a zaslanie na adresu zákazníka

Bycikle objednané cez e-shop www.heliasport.sk a zaslané na adresu zákzaníka prídu čiastočne demontované v krabici a vyžadujú odbornú montáž a nastavenie v autorizovanom servise. Túto montáž a nastavenie je možné využiť ZADARMO na ktorejkoľvek predajni HELIA SPORT. V prípade neodbornej manipulácie alebo montáže zákazníkom môže byť následná montáž a nastavenie účtovaná podľa platného cenníka servisných prác danej predajne.

Ku každému bicyklu zakúpenému cez e-shop www.heliasport.sk patrí jedna garačná prehliadka. Prehliadku je možné vykonať v ktorejkoľvek predajni Helia Sport alebo inom autorizovanom servise danej značky.

Nárok na garančnú prehliadku zadarmo je iba v predajniach Helia Sport pri splnení nasledujúcich podmienok:

  • je vykonaná do 2 mesiacov od doručenia kola zákazníkovi
  • na bicykli nie je prejdených viac ako 200 km.
  • kolo bolo odborne zostavené a nastavené v predajni Helia Sport alebo inom autorizovanom servise

V prípade nedodržania týchto podmienok je garančná prehliadka účtovaná podľa platného cenníka danej predajne. Prevedenie garančnej prehliadky je súčasťou záručných podmienok všetkých nami predávaných značiek bicyklov.

Platnosť obchodných podmienok od 1.5.2023

© 2005–2024 Helia Trade s.r.o.
Kategórie
Nahore
Profil
Košík